7 najbardziej uzależniających leków na receptę

Leki na receptę są powszechnie podawane osobom z urazami lub chorobami. Są legalne, gdy przepisał ci je legalny dostawca leków. Narkotyki te mogą jednak nadal uzależniać, gdy są przyjmowane zgodnie z zaleceniami. Niektórzy ludzie cieszą się uczuciami, jakie dają te narkotyki, a tym samym biorą więcej narkotyku, niż jest to konieczne, co może również prowadzić do uzależnienia.

Poniżej znajduje się lista siedmiu najbardziej uzależniających narkotyków, na jakie możesz się natknąć. Mogą nawet trafić do twojej apteczki.

1. Vicodin

Szansa na uzależnienie od tego narkotyku jest wielka. Główny bohater programu telewizyjnego "House M.D." przez cały czas trwania serialu zmagał się z problemem uzależnienia od Vicodinu i wycofywania się z niego, a wiesz, jak poważna staje się epidemia nadużywania Vicodinu, gdy jest ona ilustrowana w bardzo popularnym programie telewizyjnym.

Vicodin jest środkiem przeciwbólowym na bazie opiatów, który może powodować euforię, gdy jest nadużywany. Powoduje on również poważne objawy odstawienia, więc pacjenci mogą mieć problemy z zatrzymaniem leku po jego rozpoczęciu.

Nadużycia w postaci zmiażdżenia, wciągnięcia lub wstrzyknięcia są najbardziej powszechne i w większości przypadków spowodują poważniejsze odstawienie.

2. OxyContin

Czasami nazywany "Hillbilly Heroin", OxyContin żyje zgodnie ze swoją nazwą. Jest to środek przeciwbólowy o przedłużonym działaniu, często przepisywany osobom potrzebującym poważnego złagodzenia bólu po operacji lub poważnym urazie. Jednak może on zapewnić wysoki poziom w przypadku wstrzyknięcia, wciągnięcia lub zgniecenia.

Przyjmowanie OxyContinu w ten sposób może prowadzić do przedawkowania; nadużywanie leku w ten sposób spowodowało wiele zgonów

3. Demerol

Demerol jest opioidem, który niektórzy pacjenci z trudem odstawiają, nawet jeśli został przyjęty zgodnie z zaleceniami. Lek jest uzależniający i hamuje odcinek mózgu, który kontroluje ból.

Poważne objawy odstawienia, takie jak gorączka, dreszcze, niepokój, myśli samobójcze i depresja mogą uczynić ten lek trudnym do przerwania. Jednakże, staranne znoszenie leku może wyeliminować większość działań niepożądanych i sprawić, że proces odstawienia będzie bardziej płynny.

4. Percocet

Percocet jest notorycznie uzależniającym narkotykiem. Nadużywacze używają go do wywoływania euforii, zamiast traktować go właściwie jako krótkoterminowy środek przeciwbólowy. Percocet może powodować niewydolność serca u tych, którzy przyjmowali nadmierne ilości, aby wywołać euforię. Ci, którzy przyjmują duże ilości przez długi okres czasu, są najbardziej narażeni na problemy z sercem.

5. Darvocet

Darvocet jest opioidem używanym do łagodzenia bólu po poważnych urazach lub poważnych operacjach.

Ten środek przeciwbólowy zawiera również acetaminofen, który może uszkodzić wątrobę w nadmiarze, więc przyjmowanie go w dużych dawkach przez dłuższy okres czasu jest niebezpieczne. Acetaminofen może nawet spowodować śmierć, jeśli zażyje się go w zbyt dużej dawce w jednym czasie.

6. Ritalin

Ritalin jest powszechnie przepisywany dzieciom, młodzieży i dorosłym w celu leczenia zaburzeń koncentracji uwagi (ADD). Może być jednak również stosowany jako substytut kokainy w przypadku jej wciągania lub wstrzykiwania. Lek ten może powodować wzrost lub spadek ciśnienia krwi, a nawet może powodować epizody psychotyczne po nadużyciu.

7. Amfetaminy

Amfetaminy są często używane przez tych, którzy chcieliby pozostać na nogach dłużej, więc można zobaczyć kogoś z narkolepsją biorąc je. Narkotyki te wywołują efekty euforyczne podobne do kokainy, gdy są niewłaściwie przyjmowane.

Amfetamina może powodować pośpiech na krótki okres, ale często po nim następuje okres wyczerpania. Osoba przyjmująca lek może również cierpieć na lęk i depresję po zażyciu, więc skutki uboczne mogą być dość poważne.