Zalety znieczulenia komputerowego

Zamiast znieczulenia igłą - komputerowe Statystyki mówią, że nawet co drugi pacjent znajdujący się w gabinecie stomatologicznym najchętniej uciekłby z niego, gdyby tylko nadarzyła się ku temu okazja. Okazuje się przy tym, że źródłem obaw jest nie tylko lęk przed bólem, ale i przed znieczuleniem, które ma temu bólowi zapobiegać. Na szczęście, powoli w niepamięć odchodzą czasy, w których dentysta zbliżał się do nas z wielką strzykawką. Dziś pacjenci są znieczulani komputerowo. Co ważne, znieczulenie jest bezbolesne. Okazuje się przy tym, że zmienia się samo podejście stomatologa do pacjenta. Nikogo nie zaskakuje już to, że jest również psychologiem. Trudno się temu dziwić, skoro często konieczne jest stoczenie walki nie tyle z samym uszkodzonym zębem, ile z obawą przed bolesnym znieczuleniem. Co ciekawe, z lękiem przed bólem związany jest również bardzo silny stres.

Niekiedy pojawia się on nawet na tydzień przed wizytą w gabinecie i nasila się w stopniu, który paraliżuje. Co więcej, często wspomniany strach prowadzi do braku w uzębieniu, wielu osobom wydaje się bowiem, że najlepszym sposobem na jego uniknięcie jest omijanie stomatologa szerokim łukiem tak długo, jak to jest możliwe. Oczywiście, od wizyty do dentysty odstrasza nie tylko sam ból. Wielu pacjentów wstrzymuje oddech już na samą myśl o podaniu znieczulenia. Stres pojawia się zresztą w tym samym momencie, w którym pacjent widzi stomatologa zbliżającego się do niego ze strzykawką w ręku. Okazuje się przy tym, że największy ból nie jest wywoływany przez ukłucie, ale przez rozpieranie się płyny, który rozrywa tkanki. Nowoczesna medycyna nie tylko jest świadoma tego problemu, ale również potrafi mu się przeciwstawić. Prawdziwym przebojem w gabinetach stomatologicznych staje się znieczulenie komputerowe. Przełomem okazało się podawanie znieczulenia za pośrednictwem mikroprocesora. Mikroprocesor jest w stanie kontrolować nie tylko samo ciśnienie, ale również ilość podawanego znieczulenia. O dolegliwościach bólowych nie ma mowy również dlatego, że znieczulenie podawane jest miejscowo i bardzo wolno.

Komputerowe znieczulenie dentystyczne Właśnie wydłużony czas podawania znieczulenia minimalizuje też ryzyko wstrząsu, jakim niekiedy skutkuje podanie nieprecyzyjnej dawki znieczulenia tradycyjną metodą. Dziś o bezbolesnym myśleniu mogą myśleć przede wszystkim pacjenci prywatnych gabinetów stomatologicznych. Co ważne, jest ono podawane zarówno w trakcie zabiegów z zakresu stomatologii zachowawczej, jak i estetycznej. Znieczulenie komputerowe sprawia przy tym, że same zabiegi stają się znacznie bardziej bezpieczne. Jest to możliwe przede wszystkim dlatego, że zapobiega skurczom twarzy i innym zniekształceniom, które często są skutkiem ubocznym klasycznego znieczulenia. Co ważne, znieczulenie komputerowe może być podawane bez względu na poziom zaawansowania zabiegu, nic więc nie stoi na przeszkodzie temu, aby stosować je podczas usuwania kamienia nazębnego. Znieczulenie tego rodzaju jest też nieocenione w leczeniu stomatologicznym dzieci, które pozbywają się dzięki niemu skojarzenia dentysty z lekarzem nieprzyjemnym i niebezpiecznym.